2 Mayıs 2015 Cumartesi

Focaccia Tarifi

Bu super tarifi geçen gün instagramda görüp hemen denemeliyim demiştim. Çok araştırdım ama malzeme listesi, ölçüler ve ekmeğin yapılışıyla ilgili bloglarda net bir tarif bulamadım. Bende hamuruna sadık kalarak gerisini biraz uydurarak kendime özgü bir italyan ekmeği yapmayı denedim. Sonuç başarılıydı. Biz çok sevdik, çünkü bize yemek olsun zaten :)

Focaccia Tarifi:
- 4,5 bardak un,
- 20 gr. yaş maya
- Tuz,
- Zeytinyağı,
- Süt,

İç harcı için:
- Karamlize edilmiş soğan,
- Közlenmiş patlıcan - kırmızı biber
- Kurutulmuş domates,
- Rendelenmiş kaşar peyniri,
- Dilimlenmiş zeytin,
- Taze nane - biberiye

Hamur için tüm malzemeleri karıştırdım. Kıvamını yakalayana kadar süt eklemeye devam ettim.Fırın tepsisini yağladıktan sonra tabana hamurun ince katını yaydım. İç malzemelerin bir kısmını ekleyip üstünü diğer hamurla kapattım. Üzerine yalnızca domates, zeytin, taze nane ve kaşar peynir ekledim. Tadı muhteşem, hemen deneyin...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder