9 Kasım 2014 Pazar

Prag - Karlovy Vary Tatili

Siz de tatil için erkenden uçak bileti alanlardan mısınız? O zaman tatillere beraber gidebiliriz :)
Ben Kasım ayında gideceğimiz Orta Avrupa Turu için tam 1 sene öncesinden almıştım biletlerimizi. Ve inanmayacaksınız sadece 600 TL iki kişi gidiş - dönüş :) Vize işlerini hallettikten sonra tatil için yola çıkma zamanı gelmişti. Aslında planımız 2 gün Prag - 3 gün Budapeşte - 1 gün Viyana - 2 Gün Avusturya Köylerini dolaşmaktı. Yine planlarımız son dakika değişti. :) 2 Gün Prag - 3,5 Gün Budapeşte - 3 gün Viyana oluverdi.

Ben bu postumu sadece Prag gezimize ayırdım.

Pegasusla saat 14:00 civarında Prag'a ulaştık. İstanbul'dan sonra huzuru ve masalsı havasıyla Prag sizi kandırıp, gönlünüzü almaya çalışan sevgili gibi. Şimdiden söylemek isterim ki harika fotoğraflar çekeceksiniz, çünkü şehir hep sepya tonlarda.
Biz Prag'da Hotal U'krize'de kaldık. Otel superdi. Tramvay durağının hemen önünde, temiz ve uygun. Penceremiz yemyeşil ve sapsarı yaprakların olduğu bir parka bakıyordu Otele akşam yerleştiğimiz için etrafında olan biteni ancak sabah uyanınca görebildik. Pencereyi açtığımda gördüğüm manzara beni Bob Ross'un çizdiği küçük  mutlu ağaçların olduğu ormana götürdü desem yalan olmaz :)

Prag için 1 buçuk gün yeterli bence. Tüm şehir Sultanahmet kadar sanırım :) Ve tüm sürprizler sizi aynı yerde karşılıyor, çok dağınık gezmenize gerek yok. Biz fünükiler ile önce tepeye çıktık. Yemyeşil ormanların arasından Kaleye tesadüfen indik :) Tavsiyem Prag Kalesi ile güne başlamanız. Tüm müzeler ve Katedralleri gezmediğinizi varsayarsak 5- 6 saatte tüm kaleyi bitirirsiniz. Kafka'nın Evini mutlaka görün. Ben çok etkilendim. Kaleden aşağıya yürürseniz Charles Köprüsüyle geziye devam etmiş olursunuz. Cafe Slavya'da mutlaka bir kahve için. Nazım Hikmet'in de bu kafede oturup muhteşem Tuna Nehri'ne bakarak şiirler yazdığını düşünmek sizi çok duygulandıracak. Sonra rastgele bir pub'a girip ucuz ama harika biralardan için, sonra Prag sokaklarında kaybolun :) Yemekleri biz çok sevemedik. Ozan'ın Nepal'de yaşadığını düşünürsek yemek konusunda sıkıntı çekmez aslında ama o da pek yiyemedi. Gulaş hayal kırıklığıydı. Soğan çorbası fena sayılmaz. Ama çorba konusunda kıvam yok, bildiğiniz su.. Makara ise tahinli çöreğe benziyordu :)

Prag sizi yeterince mutlu ettiyse 2 saat uzaklıktaki Karlovy Vary'e uğramanızı da rica edeceğim :)  Prag'dan çok daha güzel bir yerdi Ozan aynı fikirde değil benimle tabi. Bence burada da 1 gece kalabilirmişiz. Minicik masalsı bir yer. Atatürk'ün de rahatsızlığı için buraya gelip kaldığı oteli ziyaret ettik. Spa ve termal oteller cenneti diyebilirim. Hatta spa'yı o kadar abartmışlar mi afişlerin biri 'Beer Spa' idi. Siz de gidin! Fotoğraflar anlatsın gerisini..
Prag'dan Karlovy Vary'e Student Agency otobüs firması ile günün her saati ulaşabilirsiniz. Alternatif otobüs firmalar var ama tavsiye etmem. Yaklaşık 2 saat yol sürüyor.

Yapmadan dönmeyin:

- Old Town
- Nazım'ı anmak isterseniz Cafe Slavia,
- Görkemli Opera Binası,
- Muhteşem çek biralarını denemeden dönmeyin..